Prekogranična e-trgovina ubrizgala je novu snagu u visokokvalitetnom razvoju kineske vanjske trgovine zbog velikog tržišnog potencijala i snažnog pokretačkog učinka.
U prvoj polovici ove godine, prekogranična e-trgovina zadržala je snažan zamah koji je učinkovito olakšao stabilizaciju opsega i optimizaciju strukture vanjske trgovine zemlje.
Očekuje se da će prekogranična e-trgovina imati svjetlije izglede za razvoj uz napore trgovačkih poduzeća i pomoć politike, kažu analitičari.
Brz razvoj
Kineska prekogranična e-trgovina brzo se razvila posljednjih godina, postavši novi pokretač visokokvalitetnog razvoja vanjske trgovine. Carinski podaci pokazuju da su uvoz i izvoz kineske prekogranične e-trgovine dosegli 2,1 trilijuna juana u 2022., što je povećanje od 7,1 posto na godišnjoj razini i čini 4,9 posto ukupne trgovine robom.
U prvoj polovici ove godine kineska vanjska trgovina pokazala je snažnu otpornost, premašivši 20 trilijuna juana u složenom vanjskom okruženju. Tijekom istog razdoblja, uvoz i izvoz kineske prekogranične e-trgovine iznosio je 1,1 trilijun juana, što je povećanje od 16 posto u odnosu na prethodnu godinu. Točnije, izvoz je iznosio 821 milijardu juana, što je povećanje od 19,9 posto, dok je uvoz iznosio 276 milijardi juana, što je povećanje od 5,7 posto.
“Stalno istražujemo nova tržišta i kanale”, rekao je Wang Yongyu, direktor prodaje Jiangsu Huajia Silk Corp., Ltd, tvrtke sa sjedištem u okrugu Wujiang, Suzhou, provincija Jiangsu.
“Primijenili smo velike podatke za analizu tržišne potražnje za optimizaciju narudžbi, a prekogranična e-trgovina pomaže nam u postizanju fleksibilne proizvodnje koja može pokriti šire tržište s manje troškova”, rekao je Wang, napominjući da je tvrtka započela s prekograničnim poslovanjem e-trgovina B2B (business to business) prošlog kolovoza, a ukupni izvoz tvrtke prekogranične e-trgovine već je premašio 20 milijuna juana u prvoj polovici ove godine.
Zahvaljujući razvoju prekogranične e-trgovine, okrug Wujiang sve više i više svilenih proizvoda prodaje na prekomorskim tržištima. Primijećeno je da trenutno postoji oko 160 registriranih prekograničnih tvrtki za e-trgovinu u okrugu Wujiang.
Statistika carine Wujiang pokazuje da je Wujiang izvoz proizvoda od svile dosegao 234 milijuna juana u prvoj polovici ove godine, što je povećanje od 56,4 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Kineska prekogranična e-trgovina se posljednjih godina brzo razvila. Podaci Ministarstva trgovine (MOC) pokazuju da se udio trgovine putem prekogranične e-trgovine u ukupnoj vanjskoj trgovini zemlje povećao s manje od 1 posto prije pet godina na oko 5 posto do sada.
“Prekogranična e-trgovina mijenja se iz novog poslovnog formata u novu normalu vanjske trgovine”, prema Zhao Pingu, predsjedniku Akademijskog vijeća Kine za promicanje međunarodne trgovine (CCPIT).
Idemo globalno
Razvoj prekogranične e-trgovine dodatno je poboljšao prateće sadržaje kao što su prekomorska skladišta.
“Tradicionalna vanjska trgovina je čekanje na dolazak narudžbi tako da je naša pregovaračka moć relativno slaba, ali prekogranična e-trgovina pruža nove kanale i mogućnosti za naše robne marke da odu u inozemstvo”, rekao je Yu Jiaqi, voditelj carinskih poslova tvrtke Suncha. Technology Co., Ltd. u okrugu Yuhang, Hangzhou, istočnokineska provincija Zhejiang.
“Naši proizvodi, uglavnom bambusovi štapići, daske za rezanje itd., uvijek su se prodavali velikim inozemnim trgovinama. Sada počinjemo širiti tržište i povećavati ulaganja u platforme za e-trgovinu”, rekao je Yu, napominjući da tvrtka stalno promiče inozemno skladišno poslovanje za izvoz putem prekogranične e-trgovine.
Inozemna skladišta postala su važni kanali i pokretači rasta za poduzeća prekogranične e-trgovine zbog svojih fleksibilnih prednosti upravljanja ranim skladištenjem, masovnim prijevozom te lokalnim povratima i zamjenama. “Sada, nakon što strani potrošači daju narudžbe na platformi, možemo slati izravno iz inozemnih skladišta kako bismo pružili bolje iskustvo kupnje i pomogli poboljšati ugled i popularnost”, rekao je Yu.
Doznaje se da je carina Hangzhou dovršila registraciju 415 skladišnih poduzeća u inozemstvu za prekogranični izvoz e-trgovine.
Podrška za uvođenje
Potaknut politikama kao što su integrirane pilot zone, ekosustav kineske prekogranične e-trgovine neprestano se poboljšava. Podaci pokazuju da postoji preko 100 000 prekograničnih subjekata e-trgovine u Kini, preko 200 000 web stranica e-trgovine i oko 690 prekograničnih industrijskih parkova e-trgovine u integriranim pilot zonama, koji potpisuju bilateralne memorandume o suradnji u e-trgovini s 29 zemalja.
Postupno se uvode i druge mjere potpore. Razvit će se “Prekogranična e-trgovina plus industrijski pojas” kako bi se omogućio ulazak više lokalnih specijaliteta na globalna tržišta na temelju postojećih 165 integriranih pilot zona prekogranične e-trgovine u kombinaciji s industrijskim bogatstvima i geografskim prednostima raznih regija, navodi MOC.
U međuvremenu, poduzet će se mjere kako bi se pomoglo prekograničnim integriranim pilot zonama e-trgovine u daljnjoj optimizaciji funkcija servisne platforme, usmjeravanje inozemnih skladišnih poduzeća da se bolje povežu s internetskom servisnom platformom i nastojanje da se integriraju funkcije carinjenja, oporezivanja, financija i inozemnog skladištenja za postizanje sveobuhvatnih usluga na jednom mjestu.
Na lokalnoj razini također se razvijaju planovi za promicanje visokokvalitetnog razvoja prekogranične e-trgovine. Na primjer, Šangaj je nedavno izdao Akcijski plan općine Šangaj za promicanje visokokvalitetnog razvoja prekogranične e-trgovine (2023.-2025.) kako bi iznio 18 ključnih zadataka kao što je kontinuirano promicanje izgradnje prekograničnih demonstracijskih parkova e-trgovine, provedba akcijskog plana „Izvoz kvalitetnog proizvoda“ i poboljšanje razine prekograničnih javnih usluga e-trgovine. Shandong je predložio stvaranje 20 prekograničnih industrijskih pojaseva karakterističnih za e-trgovinu u pokrajini do 2025., njegovanje 100 poznatih robnih marki prekogranične e-trgovine sa snažnom međunarodnom konkurentnošću i inkubaciju 1000 novih prekograničnih poduzeća za e-trgovinu.
No, brzorastuća prekogranična e-trgovina također se suočava s izazovima. Neki stručnjaci vjeruju da je lokalizacija veliki izazov s kojim se suočavaju mnoga prekogranična poduzeća za e-trgovinu kada odlaze u inozemstvo. Kako zadovoljiti lokalne potrebe, riješiti prepreke u industriji i uskladiti se s regulatornim zahtjevima zahtijeva od poduzeća da se temelje na sveobuhvatnoj situaciji prekomorskih tržišta, učinkovito organiziraju međunarodne opskrbne lance i pružaju bolje usluge i proizvode, kažu oni.