S padom noći kulturni i kreativni bazar Baishamen u Haikouu, glavnom gradu južnokineske otočne pokrajine Hainan, zaživi, a posebni pozdravi sa štandova s tajlandskom hranom donose turistima tajlandski ugođaj.
Bazar, koji pokriva oko 60.000 četvornih metara, otvoren je prije otprilike mjesec dana s više od 600 štandova koji prodaju grickalice i kulturne rukotvorine. Među tih 300 štandova s grickalicama, više od 160 drže Tajlanđani.
Kao novo vruće odredište u Haikouu, privuklo je mnoge građane i turiste. U 20 dana od otvaranja primio je oko 800.000 turista.
Na štandu Pad Thaija, Arintharat Teppawan, vlasnik, užurbano je pozdravljao kupce. Arintharat drži četiri štanda s hranom na tržnici, uključujući Pad Thai, Tom Yam Kung i tajlandsku pečenu svinjetinu.
“Postoji mnogo vrsta tajlandske hrane na ovoj tržnici”, rekao je, dodajući da je u prosjeku dnevna prodaja bila oko 1000 juana (oko 138 američkih dolara) do 2000 juana za svaki štand.
Arintharat vodi kliniku za njegu kože na Tajlandu, a od prije 18 godina također uvozi proizvode iz Kine. Prije otprilike tri mjeseca Arintharat je čuo da će Hainan uspostaviti međunarodno tržište za turiste iz Kine i inozemstva. “Jako sam zainteresiran i rekao sam svojim prijateljima u Tajlandu”, rekao je.
“Znam za kinesko tržište, a to je veliko tržište. Dakle, ako imam priliku poslovati u Hainanu, na ovom tržištu, onda moram otvoriti štandove ovdje”, rekao je, dodajući da nije imao prije toga imao je ideju o Hainanu, ali je bio u mnogim gradovima u Kini, uključujući Guangzhou, Xiamen, Šangaj i Peking. “Mislim da je Hainan isti i da je veliko tržište.”
“Čuo sam da je Hainan destinacija za turiste iz Kine i drugih zemalja. Prvi dan kad sam došao ovamo, mislio sam da je to isto kao Bangkok na Tajlandu”, rekao je. “Mislim da je to pravi izbor!”
“Nadam se da će ova tržnica biti poznata u Kini i svijetu. I mnogi turisti dolaze u Kinu i na tržnicu”, rekao je.
Apinya Chattiwaporn, 27, posjeduje štand s tajlandskim čajem koji prodaje različite vrste tajlandskog čaja.
“Došao sam ovamo steći nova iskustva i pronaći novu priliku”, rekao je Apinya, koji je imao pekarski posao na Tajlandu. “Mislim da je to velika tržnica s lijepim pogledom i dragim ljudima, a i vrijeme je dobro.”
Kitisak Osathanunkul, organizator tajlandskih poslova na bazaru, vodi svoje štandove s hranom i pomaže drugim tajlandskim prodavačima, od rješavanja papirologije do osiguravanja viza i pronalaženja prikladnog smještaja.
U njegovim očima, pokretanje posla na noćnoj tržnici u Hainanu nova je prilika za ulazak na kinesko tržište.
Pozvan je da razgleda tržište i istraži njegov potencijal. Nije dugo trebalo da shvati kakve neiskorištene prilike čekaju njega i njegove tajlandske sunarodnjake.
Unatoč sezonskim fluktuacijama u turizmu na Hainanu, Kitisak ostaje optimističan i željno iščekuje vrhunac sezone kada turisti hrle na noćnu tržnicu.
U međuvremenu, veselio se novim mogućnostima na kineskom tržištu. “Mislim da mogu proširiti naše poslovanje nakon što ovdje smjestimo štandove s hranom. Mogu pokušati pronaći nešto poput tajlandskih masaža ili tajlandskih restorana. To bi nam kasnije mogla biti prilika”, rekao je.
“Ovdje je tajlandska hrana autentična, a prodavači govore tajlandski, što mi daje iluziju da sam u Tajlandu”, rekao je Zheng Sisi, turist iz južne kineske provincije Guangdong.
“Takva noćna tržnica s međunarodnim elementima obogatila je naše iskustvo i zabavno je šetati uokolo”, rekla je.