Hodajući starom ulicom od kamenih ploča i držeći posebnu kartu za razgledavanje, svojevrsnu “putovnicu” u drevna kineska vremena, turisti mogu šetati neobičnom opernom pozornicom i dugim hodnicima, uživajući u tradicionalnoj kulturi na impresivan način u općini Yangliuqing na sjeveru Kineska općina Tianjin.
Imerzivni turizam postao je nova vruća tema u kineskoj kulturnoj i turističkoj industriji, stječući popularnost među potrošačima u zemlji.
“Drevni grad vrlo je dobro spojio tradicionalnu narodnu kulturu s trendovskim iskustvom. Sviđa nam se”, rekao je student koji je upravo završio svoje putovanje. Karta za razgledavanje s desecima crvenih pečata označavala je slikovita mjesta kojima je putovao.
Uz kreativnu ideju drevnih putovnica, mnoge turističke atrakcije u Kini dobro iskorištavaju svoje jedinstvene arhitektonske, industrijske i kulturne resurse kako bi potrošačima pružile impresivna turistička iskustva.
Drevni grad u jugozapadnoj kineskoj općini Chongqing nudi scenarije za posjetitelje prije njihovog odmora. Nakon što se kostimiraju, posjetitelji kreću na putovanje prema scenarijima kao da su davni ljudi koji su živjeli u starom gradu.
Imerzivni turizam također je popularan u Xi’anu, gradu s više od 3100 godina povijesti, koji je služio kao prijestolnica za 13 dinastija u kineskoj povijesti u sjeverozapadnoj kineskoj provinciji Shaanxi. U palači Huaqing, jednoj od kulturnih znamenitosti u Xi’anu, turisti mogu nositi posebne kostime i doživjeti impresivan doživljaj dana u dinastiji Tang (618.-907.).
“Danas je sve više i više turista spremno platiti za sveobuhvatni turizam, jer mogu imati dublje pamćenje putovanja i bolje iskustvo. To postupno postaje velika potražnja na turističkom tržištu u Kini”, rekao je Xu Hong, dekan Fakulteta. turizma i upravljanja uslugama Sveučilišta Nankai.
Uz turističke atrakcije, muzeji, umjetničke grupe i mjesta za zabavu u Kini također su usvojili digitalne tehnologije kao što su proširena stvarnost, virtualna stvarnost i umjetna inteligencija kako bi posjetiteljima pomogli da imaju impresivno iskustvo.
“Suncokreti” koji se njišu na vjetru, a “zvijezde” i “mjesec” svjetlucaju na “noćnom nebu”, slike Vincenta van Gogha, jednog od najpoznatijih i najplodnijih nizozemskih umjetnika, kao da oživljavaju u ogromnom imerzivnom područja u Muzeju digitalne umjetnosti Tianjin. Turisti izgledaju kao da stoje na slikama dok se dive umjetninama zahvaljujući digitalnim tehnologijama.
“Dugo gledanje u sliku u imerzivnim područjima može izazvati malu vrtoglavicu. Publika može zamisliti i osjetiti kako je Vincent van Gogh stvarao svoja djela u kasnijim fazama slikarstva i istinski razumjeti šarm njegovih umjetničkih djela,” rekao je Huang Lijie, predavač u muzeju.
Jin Peng, kustos muzeja, rekao je da predstavljanje klasičnih umjetničkih djela na imerzivan način može približiti umjetnost običnoj publici i pružiti joj nova iskustva.
“U zoni digitalnog interaktivnog slikanja djeca mogu slobodno stvarati svoja umjetnička djela koja se odmah mogu transformirati u digitalne komade. To je potaknulo njihovu znatiželju za umjetničkim stvaranjem”, rekla je stanovnica Tianjina prezimenom Liu, koja je dovela svoju devetogodišnju kćer da ima impresivan obilazak muzeja.
Podaci koje je objavila Kineska turistička akademija u veljači ove godine procjenjuju da će 2023. kineski domaći turisti doseći oko 4,55 milijardi posjeta, što je porast od oko 80 posto u odnosu na prethodnu godinu. Kineski prihod od domaćeg turizma premašit će oko 4 trilijuna juana (oko 560 milijardi američkih dolara), što je povećanje od oko 95 posto na godišnjoj razini.
“Od početka ove godine, kineska kulturna i turistička industrija pokazala je snažan zamah oporavka, koji se ne može odvojiti od sve raznolikijih scena kulturnih i turističkih doživljaja i obilnijeg izbora potrošača”, rekao je Dai Bin, predsjednik Kineske turističke akademije .
Imerzivni turizam zadovoljava potrebe kupaca za novim i jedinstvenim turističkim iskustvima i odražava čežnju urbanih i ruralnih stanovnika Kine za boljim duhovnim i kulturnim životom, dodao je Dai.