Sa svojom vrhunskom tehnologijom, novim marketinškim modelima i konkurentnim cijenama, kineska industrija električnih vozila (EV) ide ka brzoj stazi i na europskoj i na globalnoj razini.
Marke kao što su BYD, NIO, Xpeng, Hongqi i Lynk & Co stvaraju ime u Europi na sajmovima automobila, u salonima i na cesti. Prema automobilskom savjetovanju Inovev, 8 posto novih električnih vozila prodanih u Europi do sada ove godine bila su kineska, u odnosu na 6 posto u 2022. i 4 posto u 2021.
Na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Münchenu, Njemačka, više od 70 kineskih proizvođača automobila i dobavljača predstavilo je svoje proizvode i usluge.
VIŠE OD KONKURENTNIH CIJENA
Električna vozila proizvedena u Kini sve su popularnija u Europi ne samo zbog svojih vrlo konkurentnih cijena.
“Kineske automobilske tvrtke postale su globalne automobilske tvrtke”, rekao je Eric Louwman, predsjednik Louwman grupe distributera automobila, naglašavajući kvalitetu i naprednu tehnologiju kineskih marki.
Louwman Group započela je suradnju s BYD-om u listopadu 2022., otvorivši prodajnu trgovinu BYD u Nizozemskoj. Kao drugi najveći svjetski proizvođač električnih vozila, BYD sada ima više od 140 prodajnih mjesta u Europi.
Uz BYD, kineski EV brendovi kao što su NIO, Chery, Great Wall Motors i Lynk & Co dobili su sigurnosne ocjene od pet zvjezdica od European New Car Assessment Program, nezavisnog instituta koji je razvio sustav ocjenjivanja s pet zvjezdica kako bi potrošačima pružio uvid u razinu sigurnosti novih automobila, posljednjih godina.
Kako bi pridobili potrošače u Europi, kineski EV brendovi također stavljaju poseban naglasak na inovacije u tehnologiji baterija.
Za otprilike tri minute, NIO-ove stanice za izmjenu napajanja omogućuju vozilima da se prebace na novu, potpuno napunjenu bateriju. Stanica može izvršiti 312 zamjena dnevno. NIO je postavio 20 takvih postaja diljem Europe i širi ovu mrežu.
Čelnik NIO-a za europski poslovni razvoj Chen Chen rekao je za Xinhuu da je ova usluga “vrlo popularna” u Europi, budući da se automatske provjere baterija i električnog sustava provode tijekom svake zamjene, budući da 98 posto korisnika NIO-a u Europi radije iznajmljuje baterije kako bi imali koristi iz službe.
Kineski proizvođači automobila također napreduju u istraživanju i razvoju softvera za automobile. To će pomoći kineskim električnim vozilima u brzom razvoju na europskom tržištu, rekao je Ferdinand Dudenhoeffer, direktor njemačkog Centra za istraživanje automobila (CAR) sa sjedištem u Duisburgu.
Za Lynk & co, svježi marketinški modeli pomogli su u promicanju prodaje. Tvrtka je pokrenula uslugu mjesečne pretplate koja omogućuje registriranim kupcima da dijele svoja vozila s drugim članovima kako bi uštedjeli troškove.
Od srpnja 2023. usluga je imala gotovo 230.000 pretplatnika u Europi, a više od 20 posto njih koristilo se platformom za dijeljenje automobila.
Profesionalnost kineskih marki impresionirala je posjetitelje na svjetskim sajmovima mobilnosti kao što je IAA, rekao je Peter Fintl, potpredsjednik za tehnologiju i inovacije u Capgemini Engineeringu.
“Svi ovdje na IAA-i su uzbuđeni što imamo toliko kineskih brendova ovdje”, rekao je Fintl.
JOŠ POTENCIJALA ZA ISTRAŽIVANJE
Potpomognuti robusnim industrijskim lancem i kontinuiranim tehnološkim inovacijama, kineski EV brendovi osvojili su priznanje europskih potrošača, trgovaca i insajdera u industriji. Međutim, pred njima je još dug put.
U usporedbi s tržištima u razvoju, Europa se može pohvaliti najetabliranijim markama automobila s lojalnim kupcima. Unatoč tome, japanski i korejski proizvođači automobila već su ovdje snažno prisutni.
Neki trgovci rekli su Xinhui da kineske EV tvrtke moraju više raditi na izgradnji prepoznatljivosti marke, širenju prodajnih kanala i osvajanju povjerenja potrošača u Europi. Istraživanje novog tržišta također znači izlaganje većim troškovima, upravljanje različitim propisima i rješavanje kulturnih razlika.
Međutim, drugi trgovci automobilima rekli su za Xinhuu da su kineska električna vozila dobro započela u Europi uspostavljanjem imidža marke visoke kvalitete te da imaju potencijal za rast i širenje.
Godine 2021. kineski brend Hongqi predstavio je svoje električno sportsko terensko vozilo E-HS9 (SUV) u Norveškoj. Godinu dana kasnije, model je postao najprodavanije kinesko električno vozilo u zemlji.
SUV su hvalili potrošači i automobilski mediji zbog njegove udobnosti, luksuznih dodataka i pristupačnih cijena, rekao je Knut Aas, izvršni direktor Hongqijevog lokalnog zastupnika HBI Norge AS.
Unatoč izazovima, prilike su i pred nama.
Kako se kineski proizvođači automobila nastoje etablirati na europskom tržištu, oni stvaraju nove mogućnosti suradnje, rekao je Holger Klein, izvršni direktor njemačkog dobavljača autodijelova i komponenti ZF Group. “ZF želi surađivati u cijelom spektru proizvoda koje imamo”, rekao je.