Airbus ne može ostvariti veliki plan povećanja proizvodnje u narednim godinama bez potpore partnera u Kini, rekao je Alberto Gutiérrez, glavni operativni direktor europskog proizvođača zrakoplova.
“Osjećam se impresionirano i nadahnuto svojim posjetom Kini. Bio sam potpuno svjestan kineskih postignuća u infrastrukturi, povezanosti, poslovanju i razvoju”, rekao je Gutiérrez u intervjuu za Xinhua tijekom svog nedavnog posjeta sjevernokineskoj općini Tianjin.
“Međutim, jedna je stvar slušati o tome na brifinzima mog tima i čitati izvješća na svom stolu, a druga je iz prve ruke svjedočiti nevjerojatnom napretku koji je Kina postigla. Razina sposobnosti koju sam ovdje primijetio nadilazi samo privlačenje ulagača. To jamči budućnost koja obećava”, dodao je.
Viši izvršni direktor naglasio je značaj Tianjina u isporuci zrakoplova i odnosima s kupcima, naglašavajući vitalnu ulogu koju ima konačna montažna linija Airbus A320 Asia (FALA) u Tianjinu unutar njihovog globalnog industrijskog sustava.
U rujnu 2023. obilježava se 15. obljetnica inauguracije konačne proizvodne linije u rujnu 2008., značajne prekretnice za Airbusovu inauguralnu proizvodnu liniju izvan Europe.
“To je realno za lokalnu potrošnju, a možemo izbjeći troškove premještanjem dijelova zrakoplova s jednog mjesta na drugo. Ključno je dobiti lokalnu podršku na licu mjesta”, rekao je.
U tu svrhu, Airbus provodi strategiju “lokalno za lokalno” i oslanja se na opskrbni lanac kineske zrakoplovne industrije kako bi podržao razvoj Airbusa u Kini.
Prema podacima iz Airbusa, tvrtka ima oko 200 dobavljača u Kini. Ukupna vrijednost industrijske suradnje između Airbusa i kineske zrakoplovne industrije dosegla je približno 1 milijardu američkih dolara u 2020.
Danas partnerstvo između Airbusa i njegovih kineskih partnera pokriva cijeli industrijski lanac, uključujući nabavu, proizvodnju i ugradnju masivnih dijelova, konačnu montažu i isporuku zrakoplova, podršku pri radu zrakoplova, suradnju zrakoplovnih službi i recikliranje zrakoplova.
Airbus također veliku važnost pridaje konkurentnosti, održivom razvoju i sigurnosti. “Iznimno smo zadovoljni s našim opskrbnim lancem u Kini”, rekao je Gutiérrez.
Uz potporu kineskih dobavljača, Airbus je u proteklih 15 godina isporučio više od 630 zrakoplova obitelji A320 sklopljenih u tvornici FALA u Tianjinu.
U međuvremenu, Airbus je objavio prognozu globalnog tržišta prema kojoj će do 2042. biti potrebno više od 40.000 novih zrakoplova diljem svijeta, od čega će više od 9.000 otići u Kinu. “To nam daje povjerenje da je Kina pravo mjesto za biti”, dodao je. “Ostat ćemo što stabilniji igrač na kineskom tržištu.”
Štoviše, Airbus se priprema povećati kapacitet završne montaže za svoju obitelj zrakoplova A320, dodajući drugu liniju za finalnu montažu u Tianjinu, za koju se očekuje da će biti operativna do kraja 2025. godine.
Do tada će Airbus imati deset završnih linija za sklapanje zrakoplova obitelji A320 diljem svijeta, uključujući dvije u Tianjinu, rekao je Airbus.
“To će povećati broj jedinica u Tianjinu. Kina je u našim planovima da nam pomogne da postignemo globalnu stopu proizvodnje od 75 zrakoplova obitelji A320 mjesečno do 2026.”, rekao je.
Gutiérrez vjeruje da Kina ima jedinstvenu infrastrukturu, povezanost, poslovne i razvojne prednosti, što može dodatno pomoći Airbusu da proširi svoj lanac opskrbe u Kini.
Kineska predanost održivom razvoju također je u skladu s Airbusovim ciljevima. Airbus je sklopio ugovor s tvrtkom China National Aviation Fuel Group Limited za nabavu 3000 tona održivog zrakoplovnog goriva (SAF) tijekom sljedeće dvije godine, čime se jačaju operativni zahtjevi Airbusa Tianjin.
Gutiérrez je izrazio Airbusove težnje za poticanjem dublje suradnje s kineskim partnerima u vodikovoj energiji i biogorivima.
“Kao strana tvrtka, razvijamo se u Kini od 1980-ih. Izuzetno smo sigurni. Naše će se investicije nastaviti, a naše poslovanje u Kini se također poboljšava”, rekao je Gutiérrez pun samopouzdanja.