Kineski digitalizirani uslužni sektor potiče potrošnju i zapošljavanje

Kineski digitalizirani uslužni sektor odigrao je istaknutiju ulogu u poticanju potrošnje i otvaranju radnih mjesta usred stalnog nastojanja zemlje za integracijom digitalnih tehnologija i realnog gospodarstva.

Razmjer kineske digitalne ekonomije dosegao je 50,2 bilijuna juana (oko 7,12 bilijuna američkih dolara) u 2022., što čini 41,5 posto BDP-a i zauzima drugo mjesto u svijetu, prema Upravi kibernetičkog prostora Kine.

Od kupnje ulaznica za kino do plaćanja računa za vodu i struju u kućanstvu, širok raspon svakodnevnih aktivnosti obavlja se samo pametnim telefonom, što ne samo da donosi praktično iskustvo za potrošače, već znači i nove prilike za tvrtke u različitim sektorima.

Na primjer, sustavi za naručivanje jela skeniranjem QR koda u restoranima povećavaju potrošnju po glavi stanovnika za 10 posto do 20 posto, navodi Nacionalna akademija za ekonomsku strategiju pri Kineskoj akademiji društvenih znanosti (CASS) u izvješću, ističući da takva online i offline sinergija povećava promet kupaca i potiče rast prihoda.

Nove platforme za internetsku kupnju koje nude brzu dostavu unutar 30 minuta potiču potražnju, lako dostupni digitalni bonovi oslobađaju potencijal potrošnje, a sustavi kreditnog ocjenjivanja temeljeni na tehnologiji velikih podataka omogućuju brzi rast malih trgovaca.

Internetske platforme pokazale su veliki potencijal i otpornost u promicanju potrošnje, rekao je istraživač CASS-a Liu Yi.

Digitalizirani uslužni sektor također je pomogao zadržati stabilnu zaposlenost, uz pojavu novih zanimanja.

Sve veći broj novih zanimanja nastalih u ekspanziji digitalne ekonomije, kao što su prevoznici, streameri, dostavljači i online treneri, tražiteljima posla pružaju nove mogućnosti velike fleksibilnosti.

Tian Dan, 34, prije dvije godine postao je vozač u Šangaju. Nakon što je završila srednju školu, radila je u tvornicama elektronike, igračaka i odjeće, a potom je neko vrijeme vodila trgovinu.

Njezina marljivost i strast prema novom poslu istaknule su je i donijele su joj ovogodišnju Prvosvibanjsku državnu radnu medalju. “Ovaj posao nas je učinio jako ponosnima”, rekla je.

Zahvaljujući digitalnim tehnologijama, proces zapošljavanja postao je puno lakši.

U posljednja četiri mjeseca poslodavci su na platformi Alipay održali gotovo 1.000 live streamova zapošljavanja, privlačeći ukupno više od 60 milijuna pregleda. Više od 1.000 javnih web-mjesta, 300 mobilnih aplikacija i 2.500 službenih računa i mini-programa WeChat-a pružalo je usluge traženja posla u vladinoj kampanji za promicanje zapošljavanja ranije ove godine.

Digitalne platforme mogu igrati bolju ulogu u zadovoljavanju potražnje za radnom snagom, rješavanju problema asimetrije informacija o poslovima i snižavanju praga za pokretanje posla, rekao je Zhong Zeyu, potpredsjednik i glavni tajnik Kineske udruge za trgovinu uslugama, te očekivao učinkovitiji posao tržište veće kvalitete.

Kina je bila oduševljena promicanjem ekonomske digitalizacije. U proteklih pet godina digitalna ekonomija stalno se spominje u godišnjim izvješćima o radu kineske vlade. Tijekom ovogodišnje “dvije sjednice” u ožujku, zemlja je objavila odluku o uspostavi nacionalnog podatkovnog ureda.

Sveukupni plan razvoja predstavljen je u veljači kako bi se ubrzala izgradnja digitalne Kine do 2025., uz daljnji napredak u digitalnoj infrastrukturi, digitalnom gospodarstvu i inovacijama digitalne tehnologije.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)