Poljski stručnjak rekao je da bi Kinu, koja čini 77 posto globalne proizvodnje baterijskih ćelija, vidio kao partnera nego kao konkurenta Poljskoj na tom polju.
Poljska je pretekla Sjedinjene Države s drugim najvećim kapacitetom proizvodnje litij-ionskih baterija u svijetu, iza samo Kine, prema izvješću koje je prošli mjesec objavilo Poljsko udruženje alternativnih goriva (PSPA).
“Mislim da europski i poljski lanac vrijednosti e-mobilnosti teži partnerstvu u svim područjima. Dakle, gdje god postoji tehnološko partnerstvo, partnerstvo koje vodi do transporta s nultom emisijom, onda je to definitivno na stolu”, rekao je Aleksander Rajch, upravni odbor rekao je član PSPA-e za Xinhuu u nedavnom intervjuu.
Rajch je rekao da uspjeh Kine u industriji automobilskih baterija pripisuje velikom unutarnjem tržištu, tehnološkoj konkurentnosti i pristupu resursima.
“Kina ima ogroman pristup i nalazišta litija i drugih kritičnih sirovina. Dakle, Kina je samoodrživa. Ima ogromno tržište, ogroman potencijal”, rekao je. “Kineske tvrtke za litij-ionske baterije dolaze u Europu, tako da inovacija dolazi iu Europu.”
Rajch, također direktor vanjskih poslova PSPA-e, najveće poljske nevladine organizacije koja promiče e-mobilnost, rekao je da osim dobrih gospodarskih uvjeta i niske cijene za pokretanje poslovanja, Poljska također ima “kvalificiranu radnu snagu i blizinu najvećeg automobilskog tržišta u Europi”. Unija (EU) — njemačko tržište.”
Poljska proizvodi e-autobuse, komponente za infrastrukturu za punjenje, softverska rješenja i litij-ionske baterije. “To je vrlo dobar lanac vrijednosti”, rekao je Rajch.
Poljski proizvodni kapacitet porastao je na 73 GWh, ili 6 posto ukupnog svjetskog 2022. godine, navodi se u izvješću. Vrijednost izvoza u sektoru baterija porasla je 38 puta u posljednjih šest godina s oko 1 milijarde zlota (240 milijuna američkih dolara) u 2017. na 38,6 milijardi zlota u 2022., prema Središnjem statističkom uredu Poljske.
Napominjući da je industrija električnih vozila (EV) eksponencijalno rasla u Kini posljednjih godina, Rajch je rekao da očekuje više kineskih EV na cestama u Europi.