Oporavak maloprodaje u Kini, konsolidacija gospodarskog oporavka

Maloprodaja robe široke potrošnje u Kini, glavni pokazatelj snage potrošnje u zemlji, nastavila je bilježiti snažan rast u svibnju, dajući poticaj ukupnom gospodarskom oporavku zemlje.

Maloprodaja robe široke potrošnje u zemlji porasla je u svibnju 12,7 posto na godišnjoj razini, pokazuju podaci Državnog ureda za statistiku (NBS) u četvrtak.

U razdoblju od siječnja do svibnja, maloprodaja robe široke potrošnje u zemlji porasla je 9,3 posto na godišnjoj razini na 18,76 bilijuna juana (oko 2,62 bilijuna američkih dolara), prema NBS-u.

“Uz širenje scenarija potrošnje i povećanje sklonosti stanovništva potrošnji, potrošnja vezana uz usluge postigla je brzi rast”, rekao je glasnogovornik NBS-a Fu Linghui na konferenciji za novinare.

Od siječnja do svibnja, stopa rasta prihoda od blagajni diljem Kine premašila je 40 posto na godišnjoj razini, dok je ona prihoda u sektoru ugostiteljstva zabilježila 22,6 posto.

Tijekom petodnevnih prvomajskih praznika prihod od turizma dosegnuo je 148,06 milijardi juana, što je porast od 128,9 posto u odnosu na prošlu godinu.

Produžen je trend povećanja potrošnje, pa je maloprodaja zlata, srebra i nakita te komunikacijske opreme u svibnju premašila 20 posto.

Internetska maloprodaja ostala je svijetla točka. U prvih pet mjeseci internetska prodaja fizičke robe porasla je 11,8 posto na godišnjoj razini, a stopa rasta bila je 1,4 postotna boda viša od one u razdoblju siječanj-travanj.

Ekspanziju potrošnje Fu je pripisao općenito poboljšanoj situaciji u zapošljavanju u ovoj godini, što će povećati prihode urbanih i ruralnih stanovnika i ojačati njihovu kupovnu moć, te politikama poticanja potrošnje, kao i ubrzanom razvoju novih modela potrošnje.

Napominjući da je stopa doprinosa konačne potrošnje gospodarskom rastu zemlje dosegla 66,6 posto, Fu je rekao da je potrošnja snažna pokretačka snaga za konsolidaciju gospodarskog oporavka.

Rast potrošnje u Kini, međutim, i dalje se suočava s nekoliko ograničenja, rekao je Fu, dodajući da postoji prostor za poboljšanje potrošačke moći i spremnosti ljudi da troše novac.

U sljedećoj fazi treba nastojati stabilizirati rast, zaposlenost i cijene te bolje provoditi mjere poticanja potrošnje, rekao je.

Kina će povećati domaću potražnju 2023. godine, dajući prioritet oporavku i širenju potrošnje, navodi se u ovogodišnjem izvješću o radu vlade.

Fu je istaknuo da će zemlja poduzeti mjere za proširenje tradicionalne potrošnje i ubrzanje uzgoja nove potrošnje, kao dio napora za promicanje održivog zdravog razvoja gospodarstva.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)