“Nedavni Paris Air Show pokazao je obećavajući oporavak zrakoplovne industrije. Airbus ostaje predan napredovanju na kineskom tržištu”, rekao je George Xu, glavni izvršni direktor Airbus China, u nedavnom intervjuu za Xinhua.
Iznoseći te primjedbe tijekom jednotjednog Međunarodnog pariškog zrakoplovnog sajma 2023., koji je završio u nedjelju, Xu je rekao da će kinesko visoko konkurentno zrakoplovno tržište donijeti nove prilike dok se industrija nastoji dekarbonizirati.
Aeromiting je okupio svjetske aeronautičke divove, uključujući Boeing i Airbus, kako bi prikazali vrhunsku tehnologiju i zamislili budućnost zrakoplovstva.
“Svi su željni komunikacije, a potražnja na tržištu je očita”, rekao je Xu. Globalna tržišna prognoza za 2023., koju je 13. lipnja objavio Airbus, otkrila je da se predviđa da će potražnja za novim putničkim i teretnim zrakoplovima dosegnuti 40.850 između 2023. i 2042. Od ovog ukupnog broja, otprilike 9.440 zrakoplova, ili 23 posto, očekuje se da će ići u kinesko tržište.
“Kinesko zrakoplovno tržište brzo se oporavilo. Radujemo se daljnjim razgovorima s kineskim zračnim prijevoznicima”, dodao je Xu. “Kina je pokazala veliku industrijsku otpornost u posljednje tri godine.”
Suradnja između Airbusa i njegovih kineskih partnera pokriva cijeli industrijski lanac, od nabave, proizvodnje i ugradnje velikih komponenti do finalne montaže i isporuke zrakoplova, rekao je Xu.
“Sada radimo s našim kineskim partnerima na daljnjem poboljšanju konkurentnosti proizvoda. S razvojem kineske zrakoplovne industrije, vjerujemo da će se u Kini pojaviti globalno konkurentniji dobavljači.”
Xu je rekao da će dekarbonizacija zrakoplovstva značajno utjecati na industriju i dati prijeko potreban poticaj.
U ranijem posjetu Kini čelnici Airbusa potpisali su novi sporazum s China National Aviation Fuel Group Corporation o intenziviranju suradnje u proizvodnji i razvoju zajedničkih standarda za održiva zrakoplovna goriva, biogorivo koje se koristi za pogon zrakoplova s manjim ugljičnim otiskom.
Prijelaz s fosilnih goriva na održiva zrakoplovna goriva ključan je za postizanje nulte neto emisije do 2050. u globalnom zrakoplovstvu. S tim u vezi, Xu je rekao da bi Kina mogla pridonijeti dekarbonizaciji zrakoplovstva zbog svojih bogatih resursa u održivim gorivima.