Ciparski javni prijevoz (CPT) izbacio je u utorak flotu od pet novih električnih autobusa kineske proizvodnje kako bi ponudio čišće i zelenije mogućnosti prijevoza na tom mediteranskom otoku.
Izgrađena od strane kineskog proizvođača automobila Yutong, jednokatna vozila na baterijski pogon protežu se 12 metara u dužinu s kapacitetom od 85 putnika, sjedećih i stojećih, uključujući četiri prioritetna sjedala i šest sklopivih sjedala.
“Ovi autobusi su prilično posebni”, rekao je za Xinhua Alexandros Kamberos, menadžer za poslovni razvoj CPT-a. “Potpuno su električni, opremljeni su USB punjačima i omogućuju 5G internetsku povezanost.”
Novi održivi autobusi, koji su također pristupačni invalidskim kolicima, mogu voziti od jutra do večeri s jednim punjenjem. Također su primjetno tihi.
CPT kaže da će autobusi pomoći u uvođenju nove ere u javnom prijevozu na otoku.
“Električni autobusi koji voze gradom jedan je korak naprijed prema našoj misiji da postignemo nultu emisiju ugljika do 2050.”, rekao je Alexis Vafeades, ministar prometa, komunikacija i radova za Xinhuu na ceremoniji otkrivanja, dodajući da je “to prvi korak od mnogo koji dolaze”.
“Radujemo se što ćemo vidjeti ovu novu flotu autobusa na ulicama Cipra”, rekao je za Xinhuu Efi Xanthou, koordinator unutarnjeg odbora Suradnje ciparskih Zelenih i građana. “Osim značajnog smanjenja emisija i zagađenja bukom, jako sam sretan što će korisnici putovati udobno u ovim nadograđenim vozilima.”
U izjavi za Xinhua, CPT je rekao da se Yutong pokazao pouzdanim pružateljem usluga i da je “uspješno premašio testove visokih standarda naše tvrtke”. Tvrtka je također imala “odličan omjer cijene i kvalitete i dostavila je vrlo konkurentnu ponudu”.
Putnici u glavnom gradu Nikoziji i obalnom gradu Larnaci prvi su put okusili zeleniju vožnju autobusom kada je 155 kineskih autobusa s niskim emisijama prvi put izašlo na tamošnje ceste 2020.
U lipnju 2023. daljnjih 150 ekološki prihvatljivih kineskih King Long autobusa izgrađenih prema standardu Euro 6 počelo je opsluživati okrug Limassol. Ista isporuka uključivala je 35 potpuno električnih vozila.
Očekuje se da će modernizacija mreže javnog prijevoza u zemlji promicati održivu mobilnost i navesti Ciprane koji vole automobile da počnu koristiti autobuse.
“To su autobusi s nultom emisijom štetnih plinova, potpuno na električni pogon i na baterije. Oni postaju alternativa privatnom automobilu. Svjedoci smo povećanja broja putnika”, rekao je Kamberos.
Prema studiji koju je 2020. godine proveo Eurostat, statistički ured Europske unije (EU), Cipar je imao treći najveći broj osobnih automobila u bloku — 645 vozila na tisuću stanovnika. Ista studija kaže da su osobni automobili na alternativna goriva činili samo mali udio u prodaji novih automobila.
“Već vidimo porast broja ljudi u dobi od 30 godina i mlađih koji putuju autobusom, ali očito su mlađi od 18 godina naša glavna baza kupaca kada je u pitanju ciparsko društvo”, objasnio je Kamberos.
Visoka energija i troškovi života tjeraju sve veći broj vozača da se odluče za autobus kao alternativni način putovanja. “Košta oko 500 eura (545 američkih dolara) mjesečno za upravljanje automobilom, a 400 eura za godišnju autobusnu kartu — tako da ima smisla odabrati autobus”, rekao je.
Vafeades je rekao da kako će EU postavljati više ciljeva zelene tranzicije, uključujući onaj o kojem se raspravlja o nultoj emisiji cjelokupnog javnog prijevoza do 2030., “naručivat ćemo sve više autobusa i oni će biti električni”.
CPT, konzorcij koji čine Malta Lines i Kapnos Airport Shuttle, ima licencu za obavljanje autobusnih usluga u zemlji do 2030.
Električni autobus kineske proizvodnje vozi cestom u Nikoziji na Cipru, 4. srpnja 2023. (Foto George Christophorou/Xinhua)