Ukupno 53 posto svih potpuno električnih automobila i plug-in hibrida na globalnoj razini prometovalo je kineskim cestama krajem 2022., prema analizi koju je u srijedu objavio Njemački centar za istraživanje solarne energije i vodika Baden-Wuerttemberg (ZSW). .
Istodobno, zaliha električnih automobila u Kini popela se na 14,6 milijuna vozila, prema istraživanju. Sjedinjene Države i Njemačka bile su daleko drugo i treće mjesto s 3,4 milijuna odnosno 1,8 milijuna vozila.
S udvostručenjem novih registracija na 6,5 milijuna električnih vozila, Kina je također zabilježila najveći porast od svih tržišta prošle godine, budući da je zemlja činila 60 posto globalnih registracija, rekao je ZSW u priopćenju, dodajući da su vladini programi poticaja i relativno niske cijene bile razlog brzog rasta.
Prema analizi, dvije kineske marke bile su među prve tri na globalnoj ljestvici proizvođača novih električnih automobila u 2022. godini. BYD je na prvom mjestu s gotovo 1,8 milijuna vozila, a SAIC na trećem mjestu s gotovo 1,18 milijuna.
Na drugom je mjestu američka tvrtka Tesla s više od 1,3 milijuna električnih automobila. A njemački proizvođač automobila Volkswagen zauzeo je četvrto mjesto s 831.800 novih registracija.
Njemačka je prošle godine počela navoditi Kinu kao zemlju proizvođača u službenoj registraciji osobnih automobila. Od tada je tržišni udio kineskih automobila porastao na 1,1 posto u lipnju, ispred Ujedinjenog Kraljevstva, prema Saveznoj upravi za motorni promet.
BYD će se oslanjati na lokalne trgovce u Njemačkoj i namjerava srednjoročno postići pet do deset posto udjela u tržištu električnih automobila u zemlji, rekao je njegov šef prodaje za Njemačku Lars Pauly njemačkoj tiskovnoj agenciji (dpa) još u lipnju.