Nar, uveden u Kinu prije više od 2000 godina iz središnje Azije, postao je vizitka slobodne trgovine koju je pokrenuo Put svile.
Sada već traženo voće u Xi’anu, glavnom gradu sjeverozapadne kineske provincije Shaanxi, proizvodi od nara iz Azerbajdžana, jednog od glavnih proizvođača voća, također su privukli pozornost sudionika 7. međunarodne izložbe Put svile koja je završila u ponedjeljak .
Sok od nara i vino iz Azerbajdžana prvi su put dovedeni na sajam ove godine, koji je otvoren u četvrtak u Xi’anu i privukao je goste iz preko 50 zemalja i regija.
“Nadamo se da ćemo sajam iskoristiti kao priliku za uspostavljanje dugoročnih partnerstava s kineskim distributerima”, rekao je Teymur Nadiroghlu, trgovinski predstavnik u Veleposlanstvu Republike Azerbajdžan u Kini.
Ističući da dvije zemlje imaju dugogodišnju suradnju na području građevinarstva, energetike, logistike i turizma, Nadiroghlu je rekao da postoji veliki prostor za rast prodaje azerbajdžanskih prehrambenih proizvoda i pića na kineskom tržištu u budućnosti.
Prethodnih šest izdanja Silk Road International Exposition ugostilo je više od 10.000 inozemnih izlagača iz više od 190 zemalja i regija, a ukupni iznos potpisanih ugovora za projekte stranih ulaganja premašio je vrijednost od 45,3 milijarde američkih dolara.
Kina je potpisala više od 200 dokumenata sa 152 zemlje i 32 međunarodne organizacije o suradnji u okviru Inicijative Pojas i put (BRI), pokrivajući 83 posto zemalja s kojima je Kina uspostavila diplomatske odnose.
Uloga sajma kao platforme za zemlje partnere BRI-a da iskoriste ogromno kinesko tržište koje se neprestano širi postaje sve istaknutija.
Tijekom okruglog stola na sajmu, Mirzahmedov Bobirjon Batirovich, predsjednik Uzbekistansko-kineske udruge za razvoj vanjske trgovine i ulaganja, rekao je da iako se Uzbekistan nalazi u zaleđu Euroazije, obujam trgovine između Uzbekistana i Kine premašio je 9 milijardi američkih dolara 2022. zahvaljujući BRI-ju.
U međuvremenu, tijekom ovogodišnjeg samita Kine i središnje Azije, službeno je pokrenuta izgradnja projekta pristaništa u Kazahstanu, u skladu sa sporazumom potpisanim između Međunarodnog trgovinskog i logističkog parka Xi’an i Kazahstanske nacionalne željezničke grupe.
Nedavno su dvije strane zajedno svjedočile inauguraciji projekta logističkog terminala u Almatyju, za koji se očekuje da će dodatno poboljšati operativne kapacitete teretnih vlakova Kina-Europa.
“Praksa zajedničke izgradnje BRI-ja pokazuje da povezivanjem euroazijskog kontinenta kopnenim i morskim putovima, kopneno područje više nije ekonomska nizina, već je na čelu pokretača razvoja”, istaknuo je Wang Fan, predsjednik Sveučilišta za vanjske poslove. .
Uzmimo sjeverozapadnu kinesku pokrajinu Shaanxi kao primjer. BRI pretvara svoje geografske nedostatke u prednosti, čineći ga aktivnim igračem u pokretanju otvaranja nacije.
Mao Xuzhi, potpredsjednik Hitachi Energy China, rekao je da su tržišne prilike koje pruža BRI i globalna energetska transformacija rezultirale razvojem proizvodnog pogona Hitachi Energyja u Xi’anu u najveću svjetsku bazu za proizvodnju energetskih kondenzatora, a njezini se proizvodi sada izvoze u Europu , SAD-u, Oceaniji i Africi, što je dodatno povećalo povjerenje tvrtke u kinesko tržište.
Davit Mkhitaryan, potpredsjednik Armensko-kineskog partnerskog centra, rekao je da je centar potpisao memorandume o razumijevanju o strateškoj suradnji s 57 kineskih vladinih agencija, gospodarskih i trgovinskih udruženja i organizacija, s 28 projekata suradnje koji su već u tijeku.
“Od sudjelovanja u BRI-ju, obujam trgovine između Armenije i Kine pokazao je gotovo trostruki rast. Kina je naš drugi najveći trgovinski partner. Vrlo smo optimistični u pogledu kineskog tržišta i njegovog razvojnog potencijala”, rekao je Mkhitaryan.